Ponad 480 seniorów z sześciu gmin, obsługiwanych przez Związek Celowy Gmin MG-6 uczestniczyło w wyjątkowym projekcie edukacyjno-informacyjnym pn. „Dojrzała segregacja”.

Kampania, trwająca od kwietnia do października 2025 r., udowodniła, że edukacja na temat właściwego postępowania z odpadami może być nie tylko pożyteczna, ale też inspirująca i pełna dobrej energii. Kampanię, na zlecenie MG-6, zrealizowała firma Abrys Sp. z o.o.

W ramach projektu zrealizowano 25 warsztatów kreatywnych połączonych z prelekcjami na temat zasad prawidłowej segregacji odpadów. Spotkania odbyły się w klubach seniora, na uniwersytetach trzeciego wieku oraz w fundacjach i stowarzyszeniach działających na rzecz osób starszych. Uczestnicy nie tylko poznawali zasady gospodarki odpadami, czy uczestniczyli w warsztatach z segregacji odpadów lecz także własnoręcznie tworzyli naturalne kosmetyki i ekologiczne środki czystości, m.in. mydełka glicerynowe i proszki na bazie sody oczyszczonej.

Praktyka, zabawa, edukacja

– Zależało nam, by połączyć naukę z praktyką i dobrą zabawą. Seniorzy są bardzo aktywną i chętną do działania grupą, a ich ekologiczne wybory realnie wpływają na środowisko – podkreśla Katarzyna Szczepańska, przewodnicząca Związku MG-6.

Seniorzy w ramach spotkań otrzymali też praktyczne upominki: „Minisłowniczki segregacji”, chusteczki do czyszczenia okularów oraz kuchenne ściereczki z nadrukowanymi zasadami segregacji. Publikacja w formacie A5 zawierała praktyczne porady, czytelne ilustracje i zestawienie odpadów wraz z informacją, do którego pojemnika powinny trafić. Materiały przygotowano w sposób przyjazny osobom starszym – z dużymi czcionkami i wyraźną grafiką.

Ekostoiska pełne atrakcji

Kolejnym elementem kampanii były stoiska edukacyjne przygotowane podczas lokalnych wydarzeń plenerowych w każdej z sześciu gmin: Bogdaniec, Deszczno, Kłodawa, Lubiszyn, Santok i Gorzów Wielkopolski. Uczestnicy wydarzeń – od dzieci po seniorów – mogli wziąć udział w warsztatach tworzenia świeczek z węzy pszczelej, biżuterii z żywicy epoksydowej czy malowania toreb bawełnianych. Łącznie ekostoiska odwiedziło blisko 1000 mieszkańców, którzy mieli okazję porozmawiać z ekspertami i dowiedzieć się więcej o segregacji odpadów, PSZOK-ach oraz idei gospodarki o obiegu zamkniętym.

Kampania „Dojrzała segregacja”, którą na zlecenie Związku realizowała firma Abrys,  przyczyniła się do wzrostu świadomości ekologicznej mieszkańców regionu MG-6, szczególnie wśród seniorów. Dzięki warsztatom, interaktywnym działaniom i materiałom edukacyjnym, uczestnicy nauczyli się, że małe codzienne decyzje mają ogromne znaczenie dla środowiska.

Projekt był nie tylko lekcją segregacji, ale też okazją do integracji, wymiany doświadczeń i wspólnego działania na rzecz czystego otoczenia.

GALERIA ZDJĘĆ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię